Nie samym pomysłem e-biznes żyje

    Koncepcja biznesu w sieci nie jest już taka młoda. Minęło kilka lat od czasu gdy sieć upowszechniła się w codziennym życiu wielu milionów ludzi. Mimo ciągłego rozwoju i przyswajania się wszelkiego rodzaju interesów prowadzonych w sieci, dość trudno jeszcze jest zbudować swoje małe imperium na kanwie Internetu. Bardzo dużo prób zainicjowania dochodowej działalności w oparciu o usługi świadczone on-line upadło mimo tego, że ich koncepcja była bardzo dobra. Bo mimo wszystko nie samym pomysłem e-biznes żyje.

    Rewelacyjny pomysł na rozkręcenie swojej działalności to rzecz bezcenna. W żaden sposób nie można powiedzieć, żeby unikalna idea kiedykolwiek nie była w cenie dla prawdziwych przedsiębiorców. Niemniej pamiętać trzeba, że jeżeli całe przedsięwzięcie skończy się jedynie na pomyśle to można powiedzieć, że jest to tak jakby tej koncepcji nigdy nie było. Doskonałe plany prowadzenia e-biznesu wymagają jeszcze dwóch kluczowych rzeczy – prawidłowej, unikalnej realizacji oraz dobrej reklamy. Budowanie e-biznesu bywa czynnością żmudną i wymagającą sporego rozeznania i odwagi. Ta druga jest szczególnie ważna przy realizacji koncepcji nowatorskich i nieznanych dotąd szerszemu gronu odbiorców. Nowinki bywają sposobem na ogromne zainteresowanie i spore zyski, ale często zdarza się, że odbiorcy przywykli do bardziej klasycznych rozwiązań stawiają przed dobrym pomysłem ścianę krytyki. Dlatego właśnie tak ważne jest wyczucie i zdolność do szybkiego reagowania w wypadku początkowych niepowodzeń. E-biznes jest z natury niezwykle dynamiczną gałęzią zarabiania. Internet nie śpi i nie czeka – wszelkie zmiany i decyzje podejmowane w odniesieniu do działań e-biznesowych muszą być prowadzone z szybkością światła. Jakoś i komfort użytkowania swoich usług może być najbardziej znacząca jeżeli chodzi o ten sektor rynku. Dobry pomysł i dobra realizacja jest więc podstawą. Nic nie znaczą jednak w obliczu braku odbiorcy – i tu do głosu dochodzi marketing.

    Zdarzają się co prawda pomysły tak rewolucyjne i zachwycające, że praktycznie nie potrzeba większej reklamy. Klienci zachwyceni nową koncepcją sami zajmą się rozpowszechnianiem jej wśród znajomych. Jednak nie ma co zakładać z góry, że każda idea jest takim skarbem. Większość z nich wymaga pracy nad dotarciem do odpowiedniej grupy docelowej odbiorców. A robić to trzeba z głową – kreatywność potrzebna jest nie tylko przy realizacji swoich zamierzeń ale i przy ich reklamowaniu. Wiele sposobów zdobywania klientów stało się już mało skuteczne. Wielu użytkowników uodporniło się na wciąż powtarzające się reklamy i dotarcie do nich wymaga znacznie bardziej wyrafinowanych zabiegów. Dużo zależy w tym wypadku od branży, grupy docelowej i polityki, która w zamyśle będzie motywem przewodnim danej kampanii i wizerunku marki.

    Są to trzy elementy e-biznesu, które są nierozłączne. Jeżeli brakuje któregoś z nich – dwa pozostałe nie mają znaczenia. Bez pomysłu nie będzie ani realizacji ani marketingu. Bez jakościowej realizacji, nawet najlepszy pomysł i reklama same nie utrzymają klientów. A rewelacyjna idea, choćby i wykonana z dbałością o najmniejsze szczegóły nie znajdzie odbiorców bez reklamy.