Portale społecznościowe w e-biznesie

    Każdy e-biznes boryka się z problemem reklamowania swoich usług jak najszerszej rzeszy odbiorców lub docierania do grupy docelowej związanej z konkretną gałęzią przedsiębiorczości. Reklamy i bannery wyświetlane na stronach internetowych nie są już tak skuteczne jak kilka lat temu. Użytkownicy Internetu nie przepadają za wyświetlaniem i prezentowaniem treści marketingowych w czasie normalnego korzystania z Internetu. Popularne stały się też przeróżne wtyczki blokujące wyświetlanie reklam. Użytkownik, który nie widzi bannerów jednocześnie nie ma szans na zainteresowanie się ofertą. Stąd też konieczność dotarcia do odbiorców w inny sposób. Ogromną szansą na bardzo efektywną reklamę oraz kontakt z klientami jest skorzystanie z popularności portali społecznościowych. Facebook świeci trumfy w kwestii ilości bywalców i popularności tego medium. Nic nie stoi na przeszkodzie by i dla siebie znaleźć tam miejsce, będące doskonałym uzupełnieniem i rozwinięciem dotychczas prowadzonych działań marketingowych.

    Swoja własna strona firmowa na łamach portalu Facebook daje nie tylko możliwości pochwalenia się logiem, nazwą i produktami. To znacznie bardziej złożona koncepcja komunikacji z klientem. Przede wszystkim jednak firma staje się widzialna w najbardziej popularnym portalu. W biznesie najważniejsza jest obecność tam, gdzie znajduje się jak największa liczba potencjalnych klientów. Facebook jest pod tym względem niemal idealnym miejscem. Niemal każdy już ma konto na tym portalu i potencjalnie jest odbiorcą treści jaką umieszcza tam firma.

    Portale społecznościowe mają w sobie potencjał niedostępny dla klasycznych stron internetowych. Umożliwiają dużo luźniejsze podejście do tematu, bliższe kontakty grupami docelowymi i dużo bardziej śmiałe sposoby reklamowania swoich usług i produktów. Odniesienia do popkultury czy aktualnie opowiadanych żartów niezbyt pasują do oficjalnych serwisów lecz są wręcz pożądane w luźniejszej konwencji konta społecznościowego. Odzew i komentarze użytkowników są tutaj ogromną szansą dla kreatywnych marketingowców. Bliski kontakt z klientem potrafi stworzyć relacje znacznie bliższe niż tylko handlowe. Umiejętnie korzystając z treści zamieszczanych na swoim koncie można doprowadzić do prawdziwej przyjaźni pomiędzy użytkownikiem a marką. Powiązana z nią lojalność wobec produktów tworzy nie tylko sieć stałych klientów, ale także daje unikalną możliwość korzystania z darmowej reklamy „szeptanej”. Zadowoleni klienci zamieszczają na swoich prywatnych profilach treści firmowe, chwalą się nimi przez udostępnianie ich swoim znajomym i w naturalny sposób rozszerzają zasięg reklamy oraz tworzą o usługach czy towarach dobrą opinię. Szkoda rezygnować z tak potężnego narzędzie i zaprzepaścić szansę na niezwykle skuteczny i wciąż jeszcze wiele oferujący sposób komunikacji z klientem. Konto na portalu Facebook jest świetnym miejscem do reklamowania, ogłaszania promocji, zdobywania opinii o życzeniach i marzeniach klientów związanych z marką. A wszystko łatwo przyswajalne dla każdego kto ma własny profil i używa go na co dzień – bez konieczności zmieniania przyzwyczajeń.