Czym jest content marketing?

    Content marketing to dość nowe pojęcie odnoszące się do treści marketingowych umieszczanych w Internecie. Firma zajmująca się contentem marketingowym może być bardzo ciekawym pomysłem, zwłaszcza, że zapotrzebowanie na tego typu usługi jest całkiem spotem.
    Content to po prostu strategia polegająca na szukaniu klientów, zwracaniu ich uwagi poprzez tworzenie atrakcyjnych, dobrze przygotowanych oraz przydatnych treści, intersujących pewną grupę odbiorców. Marketing tego typu bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą zaangażowanie obydwu stron i oczywiście bazuje na tym, co daje nam internet. Jest, więc świetną propozycją dla osób, które potrafią tworzyć treści, zainteresować ludzi pewną tematyką, a o tego szukają pomysłu na firmę, która mogłaby być prowadzona zdalnie.
    Content marketing to tak naprawdę wszystko to, co może być publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu, a więc wszelkiego rodzaju artykuły na blogi lub strony internetowe, do tego róże filmiki, podcasty, webinaria, poradniki, czy infografiki itd.. Ich zadaniem jest dostarczenie internautom takich wiadomości i informacji, które będą pożądane, dlatego trzeba wiedzieć, czego dany odbiorca potrzebuje. Ważne jest to, aby te treści były związane z daną branżą. Oczywiście nie chodzi tutaj wyłącznie o treści w Internecie, aczkolwiek jest to najpopularniejsza metoda zwracania uwagi klientów.
    Marketing wirusowy polegający na budowaniu marki to kolejne zagadnienie, które jest ściśle powiązane z moment marketingiem. Aby osiągnąć ten cel, czyli nawiązać interakcję z klientem, specjaliści od content marketingu stosują nie tylko popularne formy artykułów, ulotek, ale również do kanałów przekazu należą fora i media społecznościowe, typu Facebook, Twitter, YouTube itp., czy też blogi. Taki Content marketing jest teraz bardziej porządny niż inne formy reklamy, co wynika z faktu, że internet stał się ważną częścią naszego życia.
    Trzeba też pamiętać, że celem content marketingu jest optymalizacja stron firmowych pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to ściśle powiązane z budowaniem marki. Świat Internetu działa prosto – otwieramy pierwsze strony, które wyświetlają się w wyszukiwarkach i to jest właśnie nas cel – optymalizacja i zyskanie wysokiej pozycji w rankingu dobrych stron z danej branży.
    Ponieważ content marketing jest jedną z głównych technik wykorzystywanych w Inbound Marketingu, czyli rodzaju marketingu internetowego, który ma zachęcić potencjalnych klientów do zwrócenia uwagi na daną markę, jest to ciekawy pomysł na biznes, zwłaszcza, że internet ma bardzo silną pozycję w marketingu.
    Kto może założyć taki e-biznes? Posiadanie firmy oferującej content marketing nie wymaga wynajęcia biura, możemy to robić we własnym domu, ale nie jest to biznes dla wszystkich, którzy potrafią obsługiwać komputer, żeby mieć klientów, rozwijać swoją pozycję na rynku, trzeba mieć głowę pełną pomysłów, ciekawych rozwiązań. Niewątpliwe znaczenie odgrywa też umiejętność tworzenia dobrych tekstów, infografiki, czy tym podobnych rozwiązań, które są stosowane w content marketingu. Oczywiście można zatrudniać podwykonawców, ale zwykle opłacalne jest to dopiero, gdy firma rozbuduje swoją pozycję, daje zyski. Niestety w tego typu biznesach, tylko stałe zlecenia, umowy z firmami dają stały zysk, ciągle trzeba walczyć o klienta, proponować mu ciekawe rozwiązania, atrakcyjne ceny, zwłaszcza, że nie brakuje freelancerów, którzy zajmują się tymi zagadnieniami stanowią ogromną konkurencję. Trzeba jednak pamiętać, że ta dziedzina nie straci na aktualności, bo internet ma ogromny wpływ na nasze decyzje, życie i często szukamy w nim odpowiedzi, sugerujemy się artykułami.