Dlaczego musimy istnieć w Internecie?

    Prowadzenie firmy nie ogranicza się do wypełniania swoich obowiązków, ważne jest to, aby istnieć w Internecie, ważny jest, więc marketing internetowy, niezależnie od tego, jaki biznes prowadzimy – tradycyjny, czy internetowy, aczkolwiek w tym drugim przypadku często sprawdza się powiedzenie „szewc bez butów chodzi”. Jak wypromować firmę, sprawić, żeby była widoczna w internetowym świecie, gąszczu innych podobnych przedsięwzięć.
    W przypadku e-biznesów podstawą jest strona internetowa. W zależności od rodzaju biznesu, będzie ona wyglądała inaczej, jeśli jest to firma prowadząca zdalną obsługę klienta nie można ograniczyć się o stworzenia najprostszej stronki z kontaktem, musimy pamiętać, że strona przyciąga klienta, jako pierwsza zwraca nasza uwagę, w przypadku e-biznesu może działać bardziej zniechęcająco.
    Tworząc stronę internetową warto poświęcić na to czas i pieniądze. Przede wszystkim postawmy na autorski materiał wizualny, który będzie przedstawiał firmę i zespół w odpowiednim świetle. Coraz popularniejsze jest na przykład umieszczanie zdjęć pracowników, zwłaszcza w e-biznesach, gdy klient nie ma okazji spotkać się z nami „twarzą w twarz”. Wiedza na temat tego, z kim wymieniamy maile jest dość istotna w biznesie.
    Pamiętajmy też, że im lepiej strona firmowa jest przygotowana wizerunkowo, tym zyskamy większe uznanie w oczach klientów. Tutaj musimy pamiętać też, że przeciętny użytkownik Internetu potrzebuje tylko 10 sekund, aby uznać, że strona internetowa jest warta uwagi. Postaw na jakość – nie ma sensu oszczędzać na stornie internetowej, bo dobra inwestycja szybko się zwróci. Częstym błędem jest zwrócenie większej uwagi na teksty, zapominając o całej wizualizacji. Warto postawić tutaj na content marketing, czyli dobre testy, a do tego filmy, infografiki i wiele innych, gdyż dobra infografika, ciekawie złożona strona pod kątem wizualnym tez ma wpływ na nasze sukcesy w biznesie. Ważne jest to, aby budować swoją pozycję w świeci, a co za tym idzie również na rynku od samego początku. Nie należy budować swojej pozycji na złej stronie, twierdząc, że z czasem zadbamy o jej rozwój, to już na samym początku decyduje o naszej pozycji, ilości klientów.
    Strona internetowa to jednak nie wszystko, zwłaszcza dla e-biznesu, gdzie chcemy zdobyć klientów w sieci, podstawa jest reklama na innych portalach, a może mieć ona różną postać, w tym:
    Po pierwsze, profile na portalach społecznościowych to podstawa współczesnego świata. Dobrze rozbudowany profil, kontakt z klientami, konkursy, aktualizacje, dodatkowa, wykupiona promocja to podstawa współczesnych biznesów, które chcą się wybić na tle innych.
    Po drugie, teksty sponsorowane na blogach to świetna propozycja, która pozwala zdobyć jak największą ilość klientów. Trzeba tylko znaleźć dobre blogi tematyczne z dużą liczba odbiorców, do których możemy skierować swoja propozycję i mamy gotowy pomysł na biznes.
    Kolejna kwestia to Copywriting, wszelkie usługi SEO to podstawa w Internecie, zwłaszcza, jeśli mamy sporą konkurencję. Żeby nasza firma była widoczna w Internecie, nie wystarczy dobra strona internetowa, zaprojektowana przez specjalistę, bardzo istotne jest to, aby ta strona była widoczna, żeby ktoś zauważył nasz biznes.
    Jeśli postawimy na dobry marketing internetowy, do tego dobrze zaprojektowaną stronę, wtedy możemy liczyć na większe zainteresowanie klientów. Oczywiście całe przedsięwzięcie możemy nadzorować samodzielnie, aczkolwiek jest to dość wymagająca rzecz, potrzebna jest fachowa wiedza, dlatego dla bezpieczeństwa najlepiej zlecić to firmie, która ma doświadczenie w tego typu działaniach. Przy większych przedsięwzięciach warto zatrudnić kogoś na stałe, ale nie zawsze jest to dobre posunięcie, bo nie każda firma potrzebuje tego typu usług przez cały czas, aczkolwiek w dobie portali społecznościowych, które odgrywają coraz większą rolę w marketingu, osoba, która będzie sprawowała pieczę nad profilem na Facebooku, Twitterze, Instagramie, czy innych tego typu stronach, jest niezbędna w każdej firmie, która chce istnieć w Internecie. Szczególnie istotne jest to wtedy, gdy posiadamy firmowego bloga. Wtedy zatrudnienie osoby, nawet na cały etat jest bardziej opłacalne, niż szukanie i potem regularne opłacanie firmy świadczącej takie właśnie usługi. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa nie może jednak ograniczać się do Internetu, nawet, jeśli jest to e-biznes, musimy też zwrócić uwagę odbiorców, którzy szukają usług w realnym świecie, ale mogą być zainteresowani tym, co oferuje im właśnie internet, czyli wygodne, nowoczesne rozwiązanie.