Pamiętaj, aby nie popełniać tych błędów, jako Freelacer!

    Początki w e-biznesie są trudne. Musimy dopasować swoje umiejętności do rynku, znaleźć swoją niszę oraz poznać mechanizmy jej działania. Dla jednych zajmie to kilka dni, dla innych kilka tygodni. Jeżeli jesteśmy zdeterminowani i mamy pomysł na siebie warto walczyć i wypracować swoją pozycję na rynku. Praca Freelancera jest zajęciem stresującym. Pracujemy na własne nazwisko. Zlecenia nie spadają z nieba. Trzeba o nie walczyć i to każdego dnia. Przekłada się to także na dochody, które bardzo często są nieregularne. Musimy rozbudzić w sobie przedsiębiorczość nie tylko związaną z planowaniem czasu, ale także z planowaniem domowego budżetu. Jeżeli zaczynasz swoją przygodę, jako Freelacer pamiętaj, aby nie popełniać tych błędów!

    1. Zaniżanie stawek. Jest to najczęściej popełniany błąd, który psuje rynek. Napisanie

    wartościowego tekstu czy wykonanie projektu graficznego jest czasochłonne. Klienci szukając zleceniobiorcy kierują się ceną wykonania usługi. Błędne jest myślenie zdobycia jak największej ilości zleceń oferując niską stawkę. Realizacja takiej usługi staje się nieopłacalna a my tracimy motywację do dalszej pracy.

    1. Niska jakość usług. Kolejny błąd, który psuje rynek i zwiększa nieufność do osób

    podejmujących się pisania tekstów czy wykonywania usług graficznych. Podstawowa znajomość Photoshopa czy Corela nie uczyni nas grafikami. Jeżeli rozpoczęliśmy swoją przygodę w wykonywaniu danego rodzaju usługi starajmy się uczyć i pogłębiać swoją wiedzę aby podnosić jakość swoich zleceń.

    1. Kieruj się intuicją. Błędem jest niesłuchanie swojego wewnętrznego głosu. Jeżeli masz

    propozycję zlecenia a twój wewnętrzny głos odradza ci jego przyjęcia nie zastanawiaj się dłużej, tylko podziękuj za propozycję współpracy. Bardzo często mimo naszej niechęci jesteśmy namawiany przez zleceniodawcę. W konsekwencji grzecznościowo godzimy się na realizację usługi. Jej wykonanie idzie nam z trudem i nie jesteśmy zadowoleni z efektu końcowego, co podziela zleceniodawca odsyłając nam pracę do wielokrotnej poprawki.

    1. Podejmuj się tylko takich zleceń, które jesteś w stanie zrealizować. W nawiązaniu do

    punktu 2. Jeżeli jesteśmy copywriterami, którzy nie interesują się elektryką nie podejmujmy się napisania tekstu na temat stacji transformatorowych oraz rozdzielnic niskiego i wysokiego napięcia. Tekst będzie naciągany i bez wartości merytorycznej.

    1. Nie podejmuj współpracy bez umowy. Przyjmując zlecenie bardzo często

    obdarzamy się wzajemnym zaufaniem. Niestety wiele osób wykorzystuje ten kredyt. Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji warto poprosić zleceniodawcę o umowę, w której znajdą się warunki współpracy i będą podstawą do ewentualnych roszczeń.

    1. Buduj rzeczywisty wizerunek. Podobnie, jak w przypadku CV. Jeżeli staramy się

    wykreować nieprawdziwy wizerunek zostanie on szybko zdemaskowany. Stracimy nie tylko klienta ale również zyskamy złą opinię, którą będzie bardzo trudno odbudować. Pamiętajmy, że pracując jako Freelancer pracujemy także na własne nazwisko, które jest naszą wizytówką.