Jak otworzyć salon fryzjerski

    Wydaje się, że salon fryzjerski może być całkiem sensowym pomysłem na własny biznes. Sam pomysł jednak nie wystarczy, by salon okazał się sukcesem. Trzeba spełnić wiele warunków, by salon w ogóle posiadać i jeszcze kilka, by przychodzili do niego klienci. Drogi do salony fryzjerskiego mogą być dwie. Istnieje możliwość skorzystania z franczyzny, czyli włączamy się do sieci znanych salonów fryzjerskich i korzystamy z ich doświadczeń, oczywiście za to płacąc. Po drugie możemy założyć zakład fryzjerski według własnego pomysłu. W dodatku wcale nie musimy posiadać stosownego wykształcenia. Wystarczy, że zatrudniamy profesjonalnych fryzjerów, którzy maja stosowne papiery. Oczywiście, jeśli właściciel zna się na tej profesji, to będzie dodatkowy atut. Jeśli decydujemy się, że nie będziemy działać pod flagą znanych salonów fryzjerskich, ale stworzymy własną biznes musimy opracować dobry biznesplan. Najważniejszy jest lokal. Najlepiej sprawdzają się te położone w ruchliwych, centralnych miejscach. Prawda jednak jest i taka, że dobry salon fryzjerski o znakomitej renomie, może znajdować się i w mniej dostępnym miejscu. Klientki i tak zawsze znajdą swojego ulubionego fryzjera i żeby u niego obcinać włosy, są gotowe na wiele poświęceń. Niektórzy otwierają salon nawet u siebie w domu. Musi on tylko spełniać wymagania sanepidu i być dość przestronny. Oprócz stanowisk fryzjerskich w salonie powinna znaleźć się poczekalnia dla klientów, a także pomieszczenie socjalne. Niezbędna jest też łazienka. Salon musi być urządzony elegancko, z klasą, a jednocześnie funkcjonalnie. Klientki lubią przebywać w pomieszczeniach dobrze urządzonych, a ponieważ w salonach przebywają czasami i kilka godzin – trzeba im zapewnić dobre warunki. Przede wszystkim w poczekalnie powinny mieć wygodne miejsca do siedzenia, szafę, ewentualnie wieszak na wierzchnie okrycia. Kiedy czekają na fryzjera, albo przechodzą kolejne zabiegi, powinny móc poczytać aktualna prasę, posłuchać muzyki, a nawet napić się kawy. Tak naprawdę to klientki będą zadowolone, jeśli będą obsługiwane przez profesjonalistów. Dobry fryzjer to prawdziwy skarb dla salonu fryzjerskiego. A co kryje się pod tym terminem? Dobry fryzjer potrafi doradzić, dobrać fryzurę do konkretnego typu urody, zaproponuje właściwy kolor do farbowania włosów. To również osoba, która chętnie się uczy i poznaje nowe trendy na rynku. Klientki uwielbiają nowości i bardzo cenią, że ktoś je proponuje i umie wykonać. To także osoba, która nie popada w rutynę i ma doskonały kontakt z klientami, umie wyczuć ich nastrój i dostosować się do oczekiwań. Powinien też mieć odpowiednie podejście do dzieci. Często klientami salonów fryzjerskich są małe dzieci, dla których taka wizyta nie jest z reguły przyjemna. Boją się warkotu suszarki, obcinania włosów. Z nimi też trzeba umieć sobie poradzić. W zawodzie fryzjerskim nadspodziewanie dobrze radzą sobie panowie. Salon fryzjerski musi być też odpowiednio reklamowany, przynajmniej na początki działalności. Później, jeśli zyska renomę, klientki same będą sobie przekazywały jego adres i go polecały.