Media społecznościowe to reklama przyszłości

    Prowadzisz swój biznes w sieci? Sprzedajesz w Internecie produkty lub usługi? Twój e-biznes przestał się rozwijać w zadowalającym Cię tempie? Może warto poszukać odpowiednich rozwiązań już dzisiaj. Zawsze lepiej jest zapobiegać aniżeli leczyć. Dlatego nawet jeśli Wasz e-biznes działa całkiem dobrze to może warto go po prostu zapobiegawczo rozreklamować jeszcze mocniej i jeszcze bardziej. Biznes w Internecie rządzi się swoimi prawami. Nie sztuką jest szukać ratunku w reklamie, kiedy sprzedaż nie idzie a biznes zwalnia. Sztuką jest reklamować się w sieci zawsze, nawet wtedy, kiedy klienci wchodzą przysłowiowymi drzwiami i oknami. Bez względu na to jak działa Wasz internetowy biznes na rynku e-commerce pojawiają się nowe kanały komunikacji i nowe kanały reklamy, które umożliwiają zwiększenie sprzedaży oraz uzyskanie szybszego przyrostu nowych klientów, wchodzących na Waszą stronę po raz pierwszy. Trzeba tylko wiedzieć jak zadziałać, żeby wykorzystać potencjał nowych kanałów reklamowania się i komunikacji.
    Reklamą przyszłości już dzisiaj określa się media społecznościowe. Mowa oczywiście o tych portalach, na których macie setki znajomych albo tysiące polubień. Nowoczesne kanały komunikowania się pomiędzy ludźmi – a taką rolę właśnie pełnią media społecznościowe – to właśnie miejsce, gdzie wkrótce widoczni będą chcieli być wszyscy. Prowadzenie swojego profilu na portalu społecznościowym bez względu na jego rodzaj, nazwę czy adres www to dzisiaj minimum socjalne wymagane przez współczesne społeczeństwo będące aktywne w Internecie. Poza tym najważniejsze w tym wszystkim jest coś innego. Dzięki mediom społecznościowym pojawił się nowy sposób komunikowania się z potencjalnymi klientami. Jest to tak zwany marketing wielokierunkowy. O co chodzi można wytłumaczyć na prostym przykładzie. Kiedy widzimy na ulicy billboard to reklama oddziałuje tylko i wyłącznie na nas. Kiedy mamy stronę internetową firmy to możemy do niej napisać maila albo wiadomość, a więc jest komunikacja dwukierunkowa. Natomiast w mediach społecznościowych firma swoją reklamą komunikuje się z klientem, klient może odpisać do firmy i też się z nią komunikować, ale klienci mogą też komunikować się między sobą. Dlatego właśnie mówimy o marketingu wielokierunkowym.
    Ale co to właściwie daje firmie, że klienci komunikują się ze swoimi znajomymi, a więc również i z innymi potencjalnymi klientami? Ano pojawia się kwestia magicznego słowa, jakim w dzisiejszych czasach są „polecenia”. Jest to coś, o co dzisiaj rozbija się cały biznes polegający na sprzedaży. Mowa o sile autorytetu, bo jeśli coś komuś polecamy to zawsze odwołuje się to do autorytetu, jaki mamy u osoby, której coś polecamy. Zatem proszę zobaczyć jak wielką siłę mają media społecznościowe. Wystarczy posiadać na nich profil swojej firmy i już można zacząć działać. Mając zadowolonych klientów, którzy będą gośćmi na tym profilu możemy liczyć na to, że swoim zadowoleniem przyciągną oni kolejnych klientów, którzy też skorzystają z Waszych usług. Czyż to nie jest marzenie każdej firmy, żeby mieć tak zorganizowany swój własny marketing? Dlatego na koniec podkreślamy – to właśnie media społecznościowe i siła poleceń powodują, że jest to reklama przyszłości. Na chwilę obecną już jest to najlepsze z możliwych rozwiązań.