Internet jest narzędziem dającym wiele możliwości. Warto wykorzystać ten potencjał i połączyć swoją pasję z zarabianiem. Aby zacząć działalność w Internecie nie musimy posiadać kapitału początkowego, jak w przypadku rozpoczęcia tradycyjnej działalności gospodarczej. Wystarczy szczypta inwencji i trochę pomysłu. Swoją przygodę z e-biznesem możemy rozpocząć od założenia fan page na facebook.com, instagram.com lub bloga na jednej z bezpłatnych platform.
Blog modowy
Prowadzenie bloga o tematyce modowej jest szczególnie popularne wśród kobiet w przedziale wiekowym 18-34 lata. Na blogu można umieszczać swoje pomysły na ciekawe stylizacje czy aktualne trwające promocje. Warto wzbogacić treść bloga modowego o porady kosmetyczne. Zwiększy to zakres grupy docelowej oraz zainteresowanie naszą stroną. Porady makijażowi, najnowsze trendy czy rankingi kosmetyków zwiększy liczbę kliknięć oraz zainteresowanie ze strony reklamodawców.
Blog o kosmetykach
Wiele blogerek postawiło na prowadzenie strony wyłącznie o kosmetykach. Publikują na nim informacje nie tylko o alternatywnych zabiegach kosmetycznych, ale także o kosmetykach, które są mniej popularne, ale bardzo skuteczne. Duża liczba gości skutkuje podjęciem współpracy w ramach programu partnerskiego. Jednym z zabiegów jest publikowanie artykułów sponsorowanych lub organizacja konkursów, w których nagroda jest jednocześnie reklamą marki.
Blog o zdrowym stylu życia
Zdobył ogromne uznanie wśród trenerów personalnych. Prowadząc bloga, na którym publikujemy porady dietetyczne, przykładowe jadłospisy czy zestawy ćwiczeń zdobywamy potencjalnych klientów. Wiele popularnych trenerów postawiło na aktywność w mediach społecznosciowych. Promują nie tylko swoje ćwiczenia, diety czy produkty, ale współpracują z licznymi reklamodawcami np. producentami odzieży sportowej.
Blog o podróżach
Wiele osób, których pasją jest podróżowanie zakłada blogi podróżnicze. Obok zdjęć i filmów z wyprawach publikują również informacje w formie poradnika. Można tam znaleźć ciekawostki dotyczące konkretnego państwa czy regionu świata. Wielu autorów rozszerza tematykę bloga również o sprzęt podróżnicze, rekomendowane firmy a nawet sposoby na tanie zwiedzanie świata. Im ciekawszy temat i większa różnorodność tym więcej wejść na stronę i propozycji ze strony reklamodawców.
Blog finansowy
Prowadzenie bloga o finansach wymaga konkretnej wiedzy. Jeżeli informacje zamieszczane na blogu będą nierzetelne i małowartościowe nie zdobędziemy grona czytelników. Aby odnieść sukces w dziedzinie finansów, oszczędności i planowania domowego budżetu musimy wyszukać ciekawe informacje i przedstawić je w prosty i zrozumiały sposób. Jeżeli jesteśmy specjalistami, których kompetencje są poparte wiedzą, szybko zostaniemy zauważeni przez firmy, które z chęcią zaproponują nam program partnerski. Zyski z programu partnerskiego wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Obok liczby odsłon i reklamy są kolejnym źródłem dochodu z bloga.