Copywritting- biznes internetowy?

    Co to jest copywritting- wielu zadaje sobie takie pytanie, czym on jest można krótko na nie odpowiedzieć. Inaczej copywritting jest to sztuka sprzedaży za pomocą tekstu lub inaczej sztuka sprzedaży za pomocą pisma czy słowa pisanego. Najtrafniej i najdokładniej te dwa pojęcia oddają to, czym jest copywritting.
    Copywritting jest też wtedy, kiedy chcemy przełożyć jakiś tekst na tekst reklamowy który pomoże nam sprzedac jakiś produkt i dac zyski.
    Copywritter- kim jest?
    Copywritter jest inaczej twórcą tekstu, twórcą pomysłu na tekst i mówiąc prościej- redaktorem tekstu przez siebie pisanego. Pisze on teksty, które właśnie są wykorzystywane w róznego typu akcjach reklamowych, blogach, materiałach telewizyjnych, prasowych, radiowych, promocyjnych, reklamowych. Może on też pisac teksty na przykład na ulotki, broszury, do magazynów, do różnego typu katalogów. Mogą to być jakieś proste reklamy ale tez większe przedsięwzięcia.
    Parę lat temu o tym słowie- copywritting nikt jeszcze nie słyszał, w Polsce od jakiegoś czasu praca na etapie redaktora tekstu pisanego zaczyna zyskiwac coraz to większą popularność. Można powiedzieć że copywritting w Polsce też staje się dobrze płatnym zawodem. Słowo copywriter trudno jest zastąpić jakimś polskim odpowiednikiem, nie ma polskiego tłumaczenia tego słowa, można powiedzieć że osoba, która pracuje na takim stanowisku jest redaktorem czy tekściarzem ale nie oddaje to funkcji jaką dana osoba wykonuje.
    Copywritter spędza wiele godzin przed komputerem czy przed kartką papieru układając odpowiednie teksty,nie każdy więc nadaje się do takiego zawodu. Trzeba mieć odpowienie umiejętności- przede wszystkim być kreatywnym, mieć ,,lekkie pióro’’, pomysłowość. Niektórzy twierdzą, że tego zawodu nie da się tak po prostu nauczyć mimo, że są już znane studia po których otrzymuje się miano zawodu- copywritera.
    Do pisania tekstów niezbędna jest też podstawowa wiedza z zakresu marketingu i reklamy. Copywritter najczęściej pracuje zdalnie co jest też jedna z zalet tego zawodu. Nie dla wszystkich praca zdalna może być jednak zaletą. Trzeba do tego schematyczności, samokontroli. Copyqritter może pracować również w elastycznych godzinach- sma decyduje, kiedy ma ,,wenę’’ żeby napisać tekst. Może wykonywać w dodatku inną pracę, wieczorami pisac teksty. Jest to forma również dodatkowego zarobku. Copywritter staje się nowym biznesem internetowym. Najlepsze osoby piszące teksty mogą zarobić naprawdę sporo ale tylko dzięki swej systematyczności i przykładaniu się do wywiązywania z obowiązków.  Do tej pracy jest niezbędne Kołacznie z Internetem w dzisiejszych czasach. Kiedyś copywritting, mimo że nie było takiego pojęcia ale ludzie pisali teksty do różnych czasopism, pisali artykuły, wszystko na papierze. Dziś copyritter ma wiele więcej pracy, ponieważ jest ona znacznie ułatwiona- może korzystac z Internetu, szybko przesyłać teksty napisane przez siebie i przyjmować nowe zlecenia.
    Największym niebezpieczeństwem w pracy copywritera jest fakt, żeby nie popaść w rutynę.
    Rola copywritera w dzisjeszym marketingu jest więc bardzo duża- to ona nadaje ,,język’’ reklamie.
    Może nim zostać w dzisiejszych czasach praktycznie każdy, jeśli umie wykorzystać swój talent literacki, lubi pisać teksty i sprawia mu to przyjemność.